Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Η βίζιτα τ’ πορδυπουργού στ’ Λήμνο (Νο 2)

ΕΥΘΥΜΟΓΡΑΦΗΜΑ

Η βίζιτα τ’ πορδυπουργού στ’ Λήμνο (Νο 2)



Γράφει ο Σταύρος Τραγάρας

Η λεγόμενη ψηφιακή τάξη που εγκαινίασαν στο λύκειο Μούδρου η ηγεσία του υπουργείου παιδείας και ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή τους στη Λήμνο, προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον και προβλήθηκε ως αξιόλογη καινοτομία. «Το βροντολόγο τίναξα / κι αντλάλ’σε το Πορτόρ / κι ως μες στν Ατσκή θαρρέψαν / πως ήρτε το βαπόρ». Μα τι είναι η ψηφιακή τάξη, κι όχι ψηφοθηρική, όπως έλεγε κάποιος Λημνιός, προφανώς, αμόρφωτος και εχθρός της εθνικής – σοσιαλιστικής μας κυβέρνησης; Είναι νέος τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος, χωρίς βιβλία, αλλά με κομπιούτερς. Μαθητές και καθηγητές θα πατούν ένα κουμπί, και το μάθημα θα παρουσιάζεται με ταχυδακτυλουργικό τρόπο μπερντέμ και χαζίρκο. «Αδειές ειχ’ ο καθήμενος, τ’ αρχίδια του εψείρζε». Θα πείτε σιγά το νέο, αυτό δεν έκαναν οι πολιτικοί με τα ελλείμματα και με τα δάνεια; Με μια ταχυδακτυλουργία εμφάνιζαν ότι ήθελαν.
Ναι, αλλά κατά τους ειδικούς της εκπαίδευσης, λόγω της ακριτικότητας (!!!!!!!) του νησιού (και αγεροβουργιαδότητας θα έλεγα), είναι εναλλακτικός, πιο προχωρημένος τρόπος διδασκαλίας. «Άλλο το κλάσμο άλλο το χέσμο». Είναι όπως είπαν οι αρμόδιοι, προσομοίωση εκπαίδευσης. Δηλαδή να νομίζεις ότι είναι εκπαίδευση κι αυτό να είναι κάτι άλλο. «Άλλο η πεπεργιά άλλο η παπαργιά». Όπως λέμε προσομοίωση σύνταξης, μισθού, ή προσομοίωση κυβέρνησης, δηλαδή άλλοι να κυβερνούν κι άλλοι να κάνουν πως κυβερνούν. Το Νέο Ψηφιακό Σχολείο (ή Νου Ψου Σου) μας πληροφορούν, υπήρξε μια παλιά ιδέα, όραμα και εξαγγελία του ίδιου του πρωθυπουργού. «Αδειάζω και ξαδιάζω / τον τζούτσο μου μαλάζω». Η δε υλοποίησή του στην κ. Διαμαντοπούλου που βρήκε την ιδέα εκπληκτική «Τ’ αρχίδια τ’ άρχου τ’ άρχοντα / του άρχοντα τ’αρχίδια / τα βρίσκνε ούλες όμορφα / σα ντα δροσάτα απίδια». Και ότι δεν είναι συνέχεια του παλιού σχολείου αλλά ένα άλμα. «Τρίκο τρίκο κουκουρίκο / κι από πάνω καβαλίκο / κάμνω άλμα δίχως γκντίνα / απ’ το γκώλο ως τ’ γκατίνα». Ο πρωθυπουργός ήταν πολύ ευχαριστημένος. «Το Γιωργούδ σα τ’ γκοπανεί / το θεό τον ανυμνεί».
Τέλος πάντων αφού έγινε επίδειξη της Νέας Εκπαίδευσης, (όπως λέμε Νέα Δημοκρατία, Νέα τάξη, Νέο Πασόκ), η υπουργός χαρακτήρισε το λύκειο και τους μαθητές φωτεινό παράδειγμα. «Αρχιδέλες αγ’βαδέρες / να γεμόσομ τρεις πιατέρες». Μετά ο πρωθυπουργός παρακολούθησε τα μηνύματα που είχαν ανταλλάξει δυο μαθήτριες στο facebook. Σας τα παρουσιάζουμε:
- Mori malaka varethika, tha argisoun ki allo i ksenerotu?
- Den ksero mori malaka, mas ta epriksan. Ti ine mori aftos o tzes pu ton kologlifun oli? Ithopios?
- No mori ashetu, ine lei kapios prothipurgos. Den ksero piu kratous.
- Xaxaxax, tis eladas mori malaka.
- Ki aftes i 2 gerontomunes? Diamanto..kati ke Hristofilo..tetio? Ipurgines?
- Siga min ine. Tis estilan apo to ipurgio pedias gia na sindesun ta pc.
- Malaka gamata mihanimata gia na anevazis songs tu Verti ke tis Vera Lampru.
- Ke gamo mori malaka.

Αγαπητοί αναγνώστες πετάξτε τα βιβλία, το καλό που σας θέλω, μάθετε κομπιούτερ όσοι δεν ξέρετε, πετάτε και καμιά κουβέντα όταν μιλάτε, όπως ιντερνέτ, φεϊσμπούκ, γιατί αλλιώς, «Θος κι η ψχη σας / κι άνεμος στο πετσί σας».

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

latrias........telos......

Σταύρος Τραγάρας είπε...

kairos htan.

Ανώνυμος είπε...

to latrias einai gia to pos ta les.kai panw ap'ola gia ton kopo pu kaneis na grapseis thn profora ton 'lhmniakon'...bravo.
exw steilei to link se olus tus lhmnius pu xerw.. kai apla meta me pernun kai eyxarhstune...
eimai kata to hmish lhmnios kai me pas pisw sto nhsi kathe fora pu diavazw to blog...dhsthxos exw na paw kairo lhmno..alla pu tha paei...
bravo kai pali...
''eksw oi pordypourgoi apo thn lhmno kai giati oxi kai apo thn ellada''' lol

ciao